Wicked camper - Reisverslag uit Cobar, Australië van Anneke Luijnenburg - WaarBenJij.nu Wicked camper - Reisverslag uit Cobar, Australië van Anneke Luijnenburg - WaarBenJij.nu

Wicked camper

Door: Annekeluijnenburg

Blijf op de hoogte en volg Anneke

20 Oktober 2014 | Australië, Cobar

Lieve familie en vrienden

Eindelijk op pad, niet op de fiets want dat lukt nog steeds niet. Na een paar dagen verwennerij bij Angela toch maar een ander plan gemaakt. Het plan hebben we gewijzigd en zitten nu in de Outback van Australie. Vorge week mochten de hechtingen nog niet uit mijn been maar wij laten onze reis uiteraard niet verknallen dus een te gekke wicked camper gehuurd en door de outback richting Adelaide. Donderdag in het te gekke busje gestapt, natuurlijk effe wennen om aan de linkerkant van de weg te rijden maar we hebben er nu 1200 km. opzitten. Vanaf Byron Bay richting Lismore, daar eerst boodschappen gedaan om de eerste slaapplaats te zoeken Glen innes. In Australie is het heel gewoon op een parkeerplaats de camper neer te zetten en etne koken en heerlijk slapen. helaas, wat een kou de de erste nacht in de middle of new were. In de eerste instantie zouden we naar het Noorden fietsen en daar is het in de nacht niet koud. Ik had voorgesteld om de slaapzakken thuis te laten in Gouda want het was immer volop lente in Australie. Nou dat hebben we geweten. gelukkig had Cameron, (de man van Angela) een oude deken meegegeven om de fietsen op te leggen in het busje. gelukkig maar want wat was het koud de eerste nacht. Zo koud heb ik nog nooit geslapen. het vroor buiten en ons raampje stond ook nog open. het vroor zeker 2 graden. Bij de eerste zonnestralen op een klein stoeltje met sjalen om ons laten opwarmen door de zalige zon. Volgens mij siste het helemaal. Die dag hebben we de beste koop van ons leven gedaan, bij het Leger des Heils 2 warme wollen dekens gekocht voor 2 dollar per stuk. met deze warme dekens gaat het slapen een stuk prettiger.

Zaterdag langs de hoogste caravanpark van Australie gereden, het uitzicht is en blijft grandioos.

Veel horizontale kangaroes hebben we plat op de weg zien liggen en zeker ook geroken, maar verticale huppelende kangaroes laten nog even op zich wachten.
In de vroege ochtend worden we gewekt door schreeuwende witte kakatoes. Een gevecht en gekrijs van jewelste.
Vandaag op weg naar Cobar de eerste Emu's op de foto kunnen nemen.

Gisterenavond een gezellig kaartje gelegd tijdens de sunset in de outback.

Inmiddels zijn alle hechtingen uit mijn been en we blijven hopen dat we in Adelaide de fietsen kunnen pakken om via de Great Ocean Road richting Melborne en Sydney te fietsen want we zijn natuurlijk wel naar Australie gekomen om te fietsen .

Lieve groet van Peter en Anneke

• 20 Oktober 2014 - 09:49

Aad:

Wat een begin. Jullie improvisatievermogen wordt wel onmiddellijk op de proef gesteld!
    Wel een opvallend campertje!
    Hier beleven we de warmste 18de oktober ooit. (23 graden, 's nachts 15 graden)
    Groetjes
    Aad

• 20 Oktober 2014 - 10:34

Marcel En Sandra:

Was net van plan jullie een mailtje te sturen hoe met het jullie gaat toen ik via Aad jullie site kreeg.
    We kunnen ons voorstellen dat jullie een andere start voor ogen hebben gehad.
    Jonge jonge wat een pech. Nu maar hopen dat jullie alle " ongeluk " hebben opgebruikt en nu kunnen genieten van de reis. Wel iets anders dan jullie in gedachten hadden. Maar ook mooi...
    Geinige camper trouwens. Hij lijkt wat op " onze Mighty ' van dit voorjaar. Voorzien van alle gemakken ( behalve een kachel dus!!!)
    We wensen jullie een heel goede tocht en horen graag van jullie avonturen.
    Groeten van sandra en Marcel

• 20 Oktober 2014 - 17:47

Geluynenburg@tele2.nl:

wat een te gekke busje, ik zie het al voor me. Maar genieten jullie maar heerlijk.Misschien gauw op de fiets. we horen of lezen het wel. Groetjes Ge en Nel.

• 20 Oktober 2014 - 22:35

Liesbeth:

He hè, eindelijk op de site. Alle reisverslagen van reizigers in Australie langs geweest, moest bikehoppen in australie zijn.
    Blij dat jullie weer onderweg zijn al is het in een super campertje en niet op de fiets.
    Lijkt me weer heel wat anders om wakker te worden met kakatoes in plaats van het fietspomp geluid van de mezen in de Lange Dwars.
    Zal met kerst een eurootje extra in de bak van het leger des heils stoppen, ze verrichten toch goed werk!
    Dacht 14 dagen geleden voor het laatst het gras te maaien maar het groeit nog steeds, lekker warm hier.
    Groetjes Lies

• 21 Oktober 2014 - 00:10

Kees:

Beste Anneke en Peter,

Fijn om regelmatig de voortgang van jullie trip op deze manier te kunnen volgen! Na een minder positief begin nu hopelijk alleen maar leuke dingen.
    Een te gekke camper trouwens! Geen wonder dat jullie nog geen levende kangoeroes gezien hebben, die duiken even tijdelijk onder als ze zoiets aan zien komen....
    Veel plezier gewenst bij deze etappe! We zien uit naar het volgende verslag.
    Leuke foto's trouwens. Ik zie dat Peter de VB ook al ontdekt heeft, en is dat een fles Lindeman's?

Groeten van Kees.

En je weet het: no worries, mates!

• 21 Oktober 2014 - 17:32

Rinus:

Wel knus om in zo'n power flower camper te slapen.
    Die Aboriginals schijnen lekker vuurwater te verkopen.

Veel plezier,
    Rinus

• 27 Oktober 2014 - 22:41

Patricia Stolk:

Leuk jullie verhalen te lezen. Hopelijk kunnen jullie de weg nu zonder ongelukken vervolgen. Een goede oplossing, die grappige camper. Zet em op en veel plezier.

Groetjes Patricia

• 30 Oktober 2014 - 12:18

Frans En Ria Uit Alphen:

Wel bike hoppers,het was een moeilijke start,maar uiteindelijk toch het juiste spoor gevonden,als jullie in Adelaide zijn dan is je been wel weer genezen,en hop op de fiets richting Janus via de great ocean road,het noorden van Australie zullen jullie mischien niet halen,maar van Adelaide naar Brisbane is ook een aardig stukje,dus Peter en Anneke zet hem op,wij wachten op jullie volgende bericht.

Lieve groeten van Ria en Frans

• 02 November 2014 - 16:45

Peter En Els:

Eindelijk een reactie van ons .
    We hebben het erg druk gehad.
    De broer van Carolien is plotseling overleden aan een hartaanval.
    Dat was schrikken,hij was pas 45 jaar oud.
    De verhuizing van Ruud en Carolien moest ook gewoon doorgaan,dus jullie begrijpen wel dat we eerder geen tijd hadden om jullie verslagen te lezen.
    Hopelijk gaat de reis nu voor jullie een stuk beter dan in het begin met al die tegenslagen.
    We hebben de foto.s ook gezien en de camper was wel heel opvallend.
    We blijven jullie volgen.

Groetjes Peet en Els