Lange afstanden, sterke benen - Reisverslag uit Portland, Australië van Anneke Luijnenburg - WaarBenJij.nu Lange afstanden, sterke benen - Reisverslag uit Portland, Australië van Anneke Luijnenburg - WaarBenJij.nu

Lange afstanden, sterke benen

Door: Anneke Luijnenburg

Blijf op de hoogte en volg Anneke

14 November 2014 | Australië, Portland

Lieve vrienden en familie.

Vandaag een dagje niet fietsen. en heerlijk bijkomen in Portland. Peter zijn fietstas is een beetje uitgescheurd dus moet gerepareerd worden. En , jazeker, via de bottlestore een adres gekregen van een zeilmakerij. Als het allemaal klopt is de tas vanmiddag klaar en kunnen we morgen weer verder met de tocht. De benen hebben ook wel een rustdagje verdiend hoor. Gisteren van port Macdonnal . via port Nelson naar Portland gevlogen met de fiets. Weinig wind en heerlijk zoning. Wat een lange prachtige tocht. 105 km met baggage. Voor mij de langste tocht met baggage maar zeker goed te doen. Lange glooiende heuvels omlaag en omhoog . een feessie.

Heel opvallend is dat er wel tentjes op de kaart staan in de middle of nowere dat je kamperen kan , maar er geen water is. dat schiet natuurlijk lekker op. In Tantaanola, een klein gehucht tussen Minnicent en Port Macdonnel. Wij hebben de tent gewoon opgezet en zowaar de campers stopte ook en het werd een gezellige caming. De ander ochtend kwamen er twee fietsers aan, zowaar ook met baggage. We hebben veel kunnen vertellen en zij konde ons ook geode tips geven.

In Robe en Beachport scheen helaas niet de zon. Van mijn vorge fietstocht weet ik nog dat de zee prachtig blauw kan kleuren. Helaas konden we dit nu niet bewonderen. Jammer, jammer. maar we hebben de Great Ocean road nog te goed en maar duimen dat dan wel het zonnetje schijnt.

Het opslaan en afbreken van ons kampement gaat steeds sneller en behoort nu tot de dagelijkse bezigheden.

Allemaal hartelijk dank voor de lieve reacties, deze hebben we pas vandaag kunnen lezen, ik kon nit in mijn gmail accout en eindelijk is dit vandaag ook gelukt.

Allemaal een lieve fietsgroet van Peter en Anneke

• 14 November 2014 - 07:21

Patricia :

Leuk verhaal weer Anneke en prachtige foto's.

Groetjes Hans en Patricia

• 14 November 2014 - 08:54

Marcel En Sandra:

weer een mooi verhaal met prachtige foto's. Doet ons inderdaad denken aan het landschap waarin we een half jaar geleden reden. '
    " onze great ocean road " was schitterend maar inderdaad wel met een betrokken lucht. we hopen dat jullie het beter treffen.
    Nog een heel goede tocht gewenst.
    Sandra en Marcel

• 14 November 2014 - 10:23

Aad:

Hoi.
    Ziet er allemaal goed uit. Zo is de Goudse Toer Club ook nog in Australië bezig.
    Veel plezier en geluk op jullie verdere tocht.
    Aad

• 14 November 2014 - 14:36

Leny:

Hoi Anneke en Peter,
    Leuk reisverslag weer. Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben.
    Nog veel fietsplezier.
    Groetjes Leny.

• 16 November 2014 - 18:22

Nel:

Hoi Anneke en Peter,
    wat heerlijk dat jullie zoveel meemaken,genieten jullie maar fijn samen.
    Hier alles oke ,tot de volgende mail.
    Liefs Ge en Nel.

• 17 November 2014 - 22:30

Liesbeth:

Hoi Anneke en Peter,
    Leuke fotoo's weer. Zo te zien komen jullie overal pelikanen tegen . Zijn er bij de koeien ook van die lastige vliegen of heb je die daar niet?
    Fijn dat het zo lekker loopt nu, Geniet er van groetjes lLies

• 24 November 2014 - 12:07

Twan :

Ha Peter en Anneke ,
    Leuke foto's van jullie ,geniet ervan
    Leuke camper ! Gr Hans en Twan xx